Aktuálníletáky.cz   

Kaufland leták na tento týden + příští týden :

Platnost od 7.7 .2016 do 13.7 .2016


 - strana 28
















































     

- strana 28

VÍM, CO JÍM Zdravé letní recepty a tipy na léto Počasí nás v létě přímo láká ke zdravému životnímu stylu – spousty čerstvého ovoce a zeleniny, aktivní pohyb v přírodě a odpočinek na dovolené. Mnohdy však léto probíhá v podobě plné penze a přejídání v hotelu nebo grilováním tučných mas společně s přemírou alkoholu na chalupě. Odlehčete svůj jídelníček právě teď a vyzkoušejte zdravé recepty na léto! Tělo se v létě potřebuje chránit před zvýšenou teplotou a vlhkostí vzduchu chladivými, osvěžujícími a lehkými potravinami. Měli bychom také omezit množství živočišného tuku a soli. LETNÍ ZDRAVÉ RECEPTY Připravila jsem pro Vás tipy na zdravé, rychlé a výborné svačiny. Studená polévka Gazpacho původem ze Španělska v létě příjemně ochladí a dodá potřebné vitamíny a tekutiny. Jahodové kefírové mléko používám jako zdravou alternativu různých sladkých mléčných nápojů. Ovoce můžete obměňovat podle chuti a zkuste přidat strouhaný kokos pro ještě chladivější účinek. Na cesty se hodí wrap, který jsem připravila s grilovanou zeleninou a kozím sýrem. Tortillu potírám humusem nebo můžete použít i pesto nebo olivovou pastu. Vše doplňujte čerstvými bylinkami a užívejte si letních chutí! RECEPT: STUDENÁ POLÉVKA GAZPACHO Suroviny: Rajčata 500 g Okurka salátová 1 ks Paprika červená 1 ks Česnek 1 stroužek Cibule 1 střední kus Olivový olej 2 lžičky Vinný ocet 1 lžička Sůl, pepř špetka Voda na ředění Koriandr nebo máta na ozdobu nebo přímo do polévky Tmavý toastový chléb 1 plátek na případné zahuštění Postup: Rajčata nejdříve shora lehce nařízneme do kříže a spaříme je krátce ve vroucí vodě. Pak rajčata olou- peme a zbavíme semínek. Zbylou zeleninu oloupeme a pokrájíme na kusy. Vše společně rozmixujeme dohladka. Dochutíme solí, pepřem, olejem, octem a popřípadě čerstvými bylinkami. Znovu polévku ještě krátce promixujeme. Pokud je třeba, zředíme polévku vodou nebo naopak zahustíme chlebem (bez vnější kůrky). Před podáváním dáme alespoň na hodinu do lednice vychladnout. Energetická hodnota 1 porce: 460 kJ, 16 g sacharidů, 4 g bílkovin, 4 g tuků a 5 g vlákniny Zdroj: www.vimcojim.cz. Autor receptu: Mgr. Zuzana Douchová – nutriční terapeut a psycholog, odborný garant iniciativy Vím, co jím a piju Fotografie: Tomáš Martínez www.kaufland.cz/ vimcojim ZDRAVÍ A KRÁSA Porce luštěnin deNNě pomůže snížit váhu F azole, hrách, zelený hrášek a čočka zvyšují pocit sytosti. Stačí zařadit je do  diety a pomohou Vám snížit váhu, aniž byste pak znovu nabrali shozené kilogramy, napsal italský deník Corriere della Sera. Uvádí se to v  kanadské studii publikované v American Journal of Clinical Nutrition, podle níž konzumace 130 gramů luštěnin denně sníží váhu o  0,34 kilogramu denně. Výzkum nemocnice svatého Michala v Torontu je založen na  předchozí analýze Centra pro výživu téže nemocnice, podle něhož ten, kdo často jí luštěniny, má větší pocit sytosti (o  31 procent), než ten, kdo dodržuje běžnou dietu. Konzumace luštěnin má rovněž tu výhodu, že snižuje hladinu cholesterolu. Vědci analyzovali výsledky 21 klinických experimentů na  940 dospělých mužích a  ženách. Všichni zaznamenali pokles hmotnosti při tom, že jedli denně jednu porci (v průměru 340 gramů) luštěnin, aniž by museli vynakládat zvláštní úsilí k tomu, aby se vystříhali jiných potravin. Podle Russella de Souzy je 90 procent pokusů o  zhubnutí neúspěšných a  končí návratem k  původní váze, JIDLO často z důvodu pocitu hladu a  nezadržitelné touhy po jídle. Denní porce luštěnin by tak mohla být dobrým řešením, pokud je pravda, že o třetinu snižuje chuť k  jídlu. „Přestože je pokles váhy omezený, náš výzkum ukazuje, že pouhým zařazením luštěnin do  diety lze zhubnout, a  co je mnohem důležitější, nenabrat zpět shozené kilogramy,“ vysvětluje Souza. Studie také ukázala, že jedna porce luštěnin denně snižuje špatný chole- sterol (LDL), a tedy snižuje riziko vzniku srdečně cévních onemocnění. Letošní rok vyhlásila OSN za  rok luštěnin. Jsou to cenné potraviny, protože mají nízký glykemický index. ČTK Ilustrační Foto: ČTK/PICTURE ALLIANCE/ CHROMORANGE /Bilderbox