Aktuálníletáky.cz   

Tesco leták - aktuální leták na tento týden + příští týden : Magazín Letní osvěžení

Platnost od 13.6 .2016 do 4.9 .2016


Magazín Letní osvěžení - strana 19
















































     

Magazín Letní osvěžení - strana 19

ZDROJE INSPIRACE POSTUPNÁ PŘÍPRAVA S přípravou masa můžete začít až tehdy, když je gril dobře rozehřátý. Předtím nezapomeňte maso namarinovat – bude díky tomu jemné, šťavnaté a zdravější. Marinádu můžete vybrat podle toho, na co mají hosté chuť. Maso může díky ní chutnat po bylinkách, pikantně nebo sladce. Základní recept obsahuje olej, kyselou přísadu (např. víno, ocet, jogurt nebo citronovou šťávu), oblíbené bylinky (tymián, rozmarýn, oregano, bobkový list, hřebíček) a koření (sladkou nebo ostrou papriku, chilli). Pokud chcete masu dodat příchuť citronu, přidejte citronovou kůru, sladkou chuť skvěle vytvoří med a orientální nádech získáte přidáním sójové omáčky. Maso marinujte od 30 minut až po několik hodin – vždy v lednici. Jako první začněte grilovat suroviny, které potřebují strávit na roštu víc času. Máte-li chuť na pečené brambory nebo červenou řepu, zabalte je do alobalu a vložte do ohniště. Nezapomeňte na to, že vepřové potřebuje víc času než hovězí, které se může jíst i krvavé. Ani ryby nemusíte grilovat dlouho, podobně jako krkovičku, hovězí steak či drůbeží maso – kuřecí nebo krůtí prsa a křidélka. I klobásu upečete celkem rychle. Nejméně času na roštu stráví mořské plody a na plátky nakrájená zelenina (cuketa, lilek, rajčata či cibule), která měkne velice rychle. STUPEŇ PROPEČENÍ Ideální steak si žádá ideální dobu přípravy. Nezapomeňte na to, že byste hostům nikdy neměli servírovat tvrdou „podrážku“. Kvalitnímu hovězímu steaku stačí na roštu 15 minut, které byste neměli překročit. 7 min. RARE – KRVAVÝ „Rare“ – anglicky „krvavý“. Pamatujte si, že by měl začít proces srážení bílkoviny a maso by mělo být červené jen uvnitř. 9 min. MEDIUM – STŘEDNĚ PROPEČENÝ Maso je jemně hnědé. 12 min. WELL DONE – PROPEČENÝ Steak je hnědý, trochu tvrdší a pružný. ání ov Vegetariánské gril Kdo říká, že grilování je jen pro masožravce? Tento způsob přípravy jídla se hodí i k tomu, abyste se mohli těšit z výjimečné chuti lahodně upečené zeleniny. Grilovat se dá například cuketa, lilek, mrkev, petržel, cibule, fenykl nebo paprika. Nakrájenou zeleninu polijte olejem a s nasekaným česnekem vložte do pečicího sáčku nebo do alobalu. Grilujte asi 30 minut. Nejlépe se k ní hodí tato omáčka. Příprava: Jogurt smíchejte s limetkovou šťávou. Přidejte nastrouhanou kůru, nasekané ořechy a nadrobno nakrájená sušená rajčata. Přidejte špetku soli a koření. Můžete přidat trochu oleje ze sklenice s rajčaty. 19 • Tesco magazÍn REKLAMA SUROVINY: • 250 ml řeckého jogurtu • 50 g pistácií • šťáva z půlky limetky • nastrouhaná limetková kůra • 130 g sušených rajčat • sůl, pepř