Aktuálníletáky.cz   

Makro leták - tento týden : Makro - Maloobchod

Platnost od 21.9 .2016 do 4.10 .2016


Makro - Maloobchod - strana 29
















































     

Makro - Maloobchod - strana 29

ZE SVĚTA MALOOBCHODU Pokladní zóna přináší zisk Z dlouhodobých výzkumů vyplývá, že pouze 30 % zákazníků plánuje nákup pečlivě. 37 % lidí ví, jaký typ výrobků potřebují, ale konkrétně se rozhodují až na prodejní ploše, a 33 % nakupuje impulzivně podle pocitu v obchodě. Máte tedy dobrý důvod pokusit se rozhodnutí zákazníků nasměrovat. Prostor před pokladnou je k tomu ideálním místem. U Víte, že... I 15 % všech prodejů cukrovinek pochází z okolí pokladny. I Nejrychleji prodávaným zbožím v pokladní zóně jsou tyčinky, žvýkačky a bonbony. I V impulzní zóně jdou dobře na odbyt prémiové výrobky – momentální potřeba zákazníka převáží úvahu nad cenou. 3× tip I Výrobky v impulzní zóně často doplňujte. I Regály a závěsy v impulzní zóně natočte ve směru nákupu. I Do pokladní zóny nedávejte zlevněné zboží, připravujete se tím o zisk. Pokladna a její okolí představují jedinečnou šanci nabídnout zákazníkovi výrobky, pro které do obchodu původně nepřišel. Místem s pokladnou musí totiž projít každý zákazník a velká část z nich se zde ráda nechá unést náhlou chutí nebo pocitem. Někdo je ve stresu a pohled na čokoládovou tyčinku v něm vyvolá pocit úlevy, jiný zákazník se na konci nákupu odmění něčím navíc, další promýšlí, co by se ještě mohlo doma hodit. VIDITELNĚ A PŘEHLEDNĚ Zboží vystavené v impulzní zóně musí být s rozmyslem složené a přehledně uspořádané. Nejlepší umístění je ve stojáncích či závěsných stripech nad pokladním pásem nebo v samostatném regálu před pokladním místem. Regál 29 musí být natočen ve směru nákupu, aby ho žádný zákazník nepřehlédl. Do bezprostředního okolí pokladny se dá umístit košíček se zbožím, které personál při sčítání položek sám zákazníkovi nabídne. Zboží v impulzní zóně se musí často doplňovat a udržovat na své pozici, aby nepůsobilo chaoticky. VHODNÝ SORTIMENT Impulzní nákup představuje pro obchodníka šanci vylepšit zisk, proto by měl do okolí pokladny umisťovat zboží s nejvyšší marží, jako jsou cukrovinky, baterie, sezonní speciality nebo prémiové produkty. Protože zde zákazníka vede náhlá osobní potřeba, je vhodné nabízet v impulzní zóně výrobky pro spotřebu jednotlivce, nikoli velká nebo rodinná balení, jejichž nákup se plánuje společně. Do okolí pokladny nepatří zboží ve slevě – na to se dá upozornit pomocí výrazných cenovek v běžném regálu. Nechte se přeměřit V okolí pokladny bývá často umístěna váha, která je propojená s pokladním systémem – pro každou takovou váhu musí mít obchodník tzv. prohlášení o shodě. Přechodné období, během něhož si maloobchodníci mohou pozvat do prodejny metrologa a nechat si váhu přeměřit, končí již 31. 12. 2016. (více na www.cmi.cz) *cena s DPH cT1621_22-32.indd 29 07.09.16 12:26