Aktuálníletáky.cz   

Makro leták - tento týden : Maloobchod

Platnost od 19.10 .2016 do 1.11 .2016


Maloobchod - strana 31
















































     

Maloobchod - strana 31

ZE SVĚTA MALOOBCHODU Promyšlená skladba sortimentu Jednotlivé kategorie produktů hrají v prodejně různé role. Na Vás je, abyste poznali, které jsou pro zákazníky důležité, a stanovili jejich optimální poměr. Místo, kde se Vaše prodejna nachází, může její obrat pozitivně i negativně ovlivnit. Vnímejte proto okolí prodejny a složení zákazníků jako celek a přizpůsobte mu svou obchodní strategii. Máte poblíž školu, kancelářské budovy, kulturní a sportovní zařízení? Jaká je zde konkurence, či naopak obchody a služby, které k Vám zákazníky přitáhnou? Zmapujte, kolik lidí u Vás nakupuje cestou do práce a z práce, jaké mají stravovací návyky, zda si k Vám chodí v době přestávky na oběd nebo pro svačinu, v kolik hodin míváte nejvíce nakupujících. Pro vyvážené sestavení sortimentu je důležitá také věková skladba zákazníků a jejich pracovní zařazení. PŘIMĚŘENÁ NABÍDKA Extrémně velká šíře sortimentu Vám vyšší tržby nezaručí. Regály a vitríny mají určitou kapacitu a nadměrné množství zboží nebudete schopni přehledně vystavit, navíc u čerstvých potravin jste limitováni záruční dobou. Zaměřte se na nejprodávanější položky v jednotlivých skupinách: Prodejna 40–60 m2 Sortimentní skupina Mléčné výrobky Ovoce, zelenina Uzeniny, lahůdky Nealko nápoje Pečivo Cukrovinky Koloniál Mražené zboží Alkohol Víno Pivo Drogerie Slané produkty Tabák Krmivo pro zvířata Celkem Doporučený počet položek 200 25 100 85 30 380 470 45 95 95 25 90 50 80 30 1 800 HLAVNÍ KATEGORIE SORTIMENTU 1. SILNÉ PRODUKTY Mléčné výrobky, pečivo, uzeniny, ovoce a zelenina patří k hlavním položkám denní potřeby, pro něž lidé chodí do maloobchodu nejčastěji, takže jsou zdrojem největšího zisku. Poskytujte rozsáhlou a pestrou nabídku těchto produktů ve všech cenových úrovních. 2. PROVOZNÍ PRODUKTY Cigarety a lihoviny sice přivádějí do prodejny zákazníky, ovšem zpravidla nejsou tak ziskové. Při středním rozsahu sortimentu se zaměřte na zboží s vysokou rotací zásob. 3. ZÁKLADNÍ A BĚŽNÉ PRODUKTY Koloniál (těstoviny, olej, rýže, mouka, cereálie) a mražené zboží většinou mívají vysokou marži a zákazníci je kupují v rámci týdenního nákupu, případně přijdou pro položky, které zapomněli koupit v supermarketu. Tento sortiment stačí mít v omezeném množství. 4. PŘÍLEŽITOSTNÉ PRODUKTY Toaletní potřeby, čisticí a prací prostředky, spotřební a dětské zboží jsou položkou sortimentu s nízkým obratem. Doplňují nabídku prodejny, ovšem zákazníci dávají přednost jejich nákupu např. v hypermarketech. Nabízejte pouze zboží, které se prodává nejlépe. 5. IMPULZNÍ PRODUKTY Cukrovinky a chlazené nápoje jsou zbožím, jehož nákup zákazník zpravidla neplánuje a rozhodne se k němu až v prodejně. Umístění tohoto sortimentu s vysokou marží je velmi důležité. Nabídka nemusí být rozsáhlá, zaměřte se na nejprodávanější položky. 31 cT1623_11-32.indd 31 04.10.16 14:47