Aktuálníletáky.cz   

Albert supermarket, hypermarket leták : Zdraví, které chutná

Platnost od 2.1. do 15.1.


Zdraví, které chutná - strana 2










     

Zdraví, které chutná - strana 2

www.albert.cz Speciál o zdravém životním stylu SNÍDANĚ 3× pomazánka Pomazánka z kozího sýru Na pánev dejte 1 lžíci sezamových semínek, 1 lžíci oloupaných lískových oříšků a 1 lžičku kmínu a zlehka zahřívejte, dokud směs nezačne uvolňovat vůni. Pak přendejte do hmoždíře a spolu s ½ lžičky soli rozdrťte najemno. V míse našlehejte 200 g kozího žervé s 3–4 lžícemi mléka, případně dosolte. Polovinu vzniklé pomazánky přendejte na talíř, posypte ořechovou směsí, poklaďte lístky máty, navrch dejte zbylou pomazánku a posypte zbylou ořechovou směsí. Ozdobte mátou. Podávejte nejlépe s ředkvičkami. Skvělá snídaně dokáže udělat skvělý celý den. Prvním jídlem může být klidně omeleta se zeleninou. Ideální jsou pak müsli nebo zdravé pomazánky s pečivem. 9990 124,90 Pro 4 osoby Příprava: 10 minut Maso z 250 g uzené makrely nasypte do mísy, vmíchejte 200 g smetanového sýru, šťávu i kůru z 1 citronu. Vmíchejte 1–2 lžíce křenu a po 2 lžících nasekané hladkolisté petrželky a pažitky. Podávejte s opečeným celozrnným chlebem a skrojky citronu. Nutriční hodnoty na porci: 1687 kJ, 30 g S, 23 g T, 20 g B Mrkvová pomazánka s česnekem Pro 4 osoby Příprava: 10 minut Na jemné straně struhadla nastrouhejte 3 mrkve. V míse je smíchejte s prolisovanými 4 stroužky česneku, podle chuti osolte, opepřete a přidejte nastrouhané, natvrdo uvařené 1 vejce, 1 polotučný tvaroh a 1 vaničku smetanového sýru. Můžete doplnit jakýmikoliv bylinkami, které máte doma. FLORA PRO-ACTIV ∞ 400 g ∞ 100 g = 24,98 Kč 2790 35,90 –22 % GERVAIS ∞ 190 g ∞ 100 g = 14,68 Kč Pro 1–2 osoby Příprava: 20 minut V menším rendlíku zahřejte 1 lžičku olivového oleje. Přidejte pokrájené kousky ze 3 středně velkých rajčat, 1 lžíci nasekaných jarních cibulek a špetku sušeného oregana a opékejte asi 1–2 minuty. Odstavte a do směsi vmíchejte 2 lžíce sýru feta, rozdrobeného, a 1 lžíci černých oliv, nasekaných. V míse zlehka našlehejte 2 velká vejce se špetkou soli. Na pánev o průměru 20 cm dejte lžičku oleje, nechte jej rozpálit, vlijte vaječnou směs, nechte ji téměř ztuhnout, poté vejce obracečkou rozprostřete do stran a opékejte další minutu. Vyndejte na talíř, přidejte rajčatovou směs, překlopte a ihned podávejte, nejlépe s pomerančovým džusem. Nutriční hodnoty na porci: 1143 kJ, 14 g S, 17 g T, 13 g B 1990 24,90 –20 % ČERSTVÝ SÝR COTTAGE ∞ 150 g ∞ 100 g = 13,26 Kč ∞ vybrané druhy 390 5,70 –31 % FITNESS BAGETA ∞ 55 g ∞ 100 g = 7,09 Kč ∞ s pohankou Domácí müsli Pro 6 osob Příprava: 15 minut Pečení: 12–14 minut Troubu předehřejte na 170 °C. Velký plech vyložte pečicím papírem. V míse smíchejte 200 g ovesných vloček, 145 g lískových ořechů, 30 g kokosových hoblinek a 80 g směsi semínek (dýňová + slunečnicová). Do malého rendlíku dejte 60 ml medu a 2 lžíce slunečnicového oleje a pomalu zahřívejte, aby se vše spojilo. Pak směsí přelijte vločky, naneste na plech a pečte 12–14 minut. Občas promíchejte. Vyndejte, nechte zchladnout a pak do směsi vmíchejte 95 g sušeného ananasu, 95 g sušeného manga a 40 g sušených banánů. Podávejte s jogurtem a kompotovanými meruňkami, pokapané medem. Nutriční hodnoty na porci: 2475 kJ, 66 g S, 29 g T, 13 g B Petr HAVLÍČEK, specialista na výživu 390 6,90 –43 % JEČNÝ ŠNEK ∞ 70 g ∞ 100 g = 5,57 Kč Nutriční hodnoty na porci: 663 kJ, 8 g S, 10 g T, 11 g B Mrkev je známá ne je n svými bl ahod árnými účinky na udržení dobrého zraku. Nezapomeňte, že v mrkvi je vi tamin A, kte rý podporuje normální funkci imunit ního syst ému. Je rozpust ný v tucích, pro to si mrkev nas trou he jte i do sal átu a přidej te lžičku kva lit ního ol ivového ol ej e. 2 Středomořská omeleta –20 % Nutriční hodnoty na porci: 1650 kJ, 7 g S, 22 g T, 24 g B Makrelová pomazánka s křenem 1/2013 Pravidelné a vyvážené stravování je nezbytností pro zajištění dobrého zdraví, psychické i fyzické výkonnosti. ∞ Člověku, který dlouhodobě nesnídá, hrozí kromě poklesu výkonnosti posléze i rozvoj nadváhy či obezity. ∞ Snídaně má dodat určité množství energie, díky kterému jsme schopni naplno pracovat. ∞ Složení snídaně záleží na tom, v kolik hodin vstáváme, kolik máme času a co se chystáme následně dělat. Dobré je, když máme na snídani více prostoru a snídaně může být vydatnější, například celozrnné pečivo, šunka, sýr a trocha zeleniny. ∞ V případě, že potřebujeme snídani lehčí a rychlejší, můžeme za optimální považovat vařenou obilnou kaši nebo celozrnné nezapékané müsli s jogurtem.