Aktuálníletáky.cz   

Albert supermarket, hypermarket leták : Zdraví, které chutná

Platnost od 2.1. do 15.1.


Zdraví, které chutná - strana 4










     

Zdraví, které chutná - strana 4

Speciál o zdravém životním stylu www.albert.cz 1/2013 Kuřecí maso, králík či ryby jsou ideální lehký oběd. Když je doplníte malou přílohou nebo salátem, není nic lepšího. LEHKÝ OBĚD Losos v bylinkové krustě se špenátem výrazn í Ci t ron z ch u ť. 5490 69,90 –21 % Pro 4 osoby • Příprava 10 minut • Pečení 15 minut KUŘECÍ ŘÍZKY PRSNÍ ∞ mražené ∞ 500 g ∞ 1 kg = 109,80 Kč Troubu rozpalte na 230 °C. Pečicí plech vyložte alobalem a dejte stranou. V robotu rozmixujte střídu ze 3 plátků bílého toustového chleba, 2 hrsti čerstvé petrželky, jemně nasekané, a 1 lžíci olivového oleje, přidejte sůl a pepř. Na plech dejte 4 filety z lososa bez kůže, osolte je a opepřete, potřete 2 lžícemi dijonské hořčice a navrch rozdělte čerstvou petrželkovou strouhanku. Přitlačte ji k lososu a dejte na 11–13 minut péct do trouby. Mezitím smíchejte 3 lžíce čerstvě vymačkané citronové šťávy s 1 lžící olivového oleje a ½ lžičky soli a pepře. V míse smíchejte 140 g baby špenátu s ½ středně velké červené cibule a přelijte zálivkou. Podávejte s lososem. 1950 22,90 –14 % SIVEN ∞ 100 g ∞ chlazený ∞ kuchaný ∞ v nabídce od pátku 4. ledna Nutriční hodnoty na porci: 1382 kJ, 14 g S, 22 g T, 28 g B Zeleninové karí Pro 4 osoby • Příprava 10 minut • Vaření 35 minut V hrnci rozpalte 2 lžíce olivového oleje, ztlumte oheň a osmažte na něm 1 cibuli, nasekanou najemno, s prolisovanými 4 stroužky česneku. Přidejte 700 g brambor varného typu B pokrájených na kousky, tenké plátky ze 4 mrkví a 2 petrželí, znova oheň zesilte a zprudka na něm zeleninu orestujte, aby zezlátla. Přidejte 2 lžíce kari, přilijte 1 litr zeleninového vývaru a přiveďte k varu. Přisypte 100 g červené čočky, zmírněte oheň, hrnec zakryjte pokličkou a vařte 15–20 minut, aby čočka změkla a omáčka zhoustla. Na talíři karí dochuťte 200 g bílého jogurtu a lístky čerstvého koriandru. Podávejte s libanonským chlebem. 11990 149,90 –20 % KRÁLIČÍ PLEC A HRUĎ ∞ 1 kg ∞ mražené Nutriční hodnoty na porci: 1944 kJ, 84 g S, 9 g T, 16 g B 7990 109,90 –27 % 2390 32,30 –26% POHANKA LAGRIS ∞ 375 g ∞ 100 g = 6,37 Kč 2190 27,90 –21% FAZOLE BÍLÁ ZLATÉ MENU ∞ 500 g ∞ 100 g = 4,38 Kč 4 2190 28,90 –24 % VELKOZRNNÁ ČOČKA ZLATÉ MENU ∞ 500 g ∞ 100 g = 4,38 Kč Olivový ol ej obsahuje kyselinu ol ej ovou, kte rá pomáhá udržova t normální hladinu ch ol est erol u v krvi. Petr HAVLÍČEK, specialista na výživu Maso je jednou ze základních potravin v naší výživě a neměli bychom jej v žádném případě opomíjet. Čočka obsahuje mnoho bílkovin, kte ré podporují růst a udržení sva lové hmo ty. PANENSKÝ OLIVOVÝ OLEJ SPERONI ∞ 500 ml ∞ 100 ml = 15,98 Kč ∞ extra panenský ∞ Druhy mas bychom měli kombinovat a nesoustředit se pouze na jedno jediné. Každý druh masa má své výhody a nevýhody. ∞ V rámci zdravého stravování bychom měli vybírat masa libová nebo jen s velmi malým podílem tuku. Lidé fyzicky velmi aktivní si ovšem mohou dovolit, či spíše by si měli dovolit i masa tučnější. ∞ Do jídelníčku patří i červená masa, především hovězí. ∞ Neměli bychom zapomínat ani na ryby. Ty bychom si měli pravidelně dopřát alespoň dvakrát až třikrát týdně. Ryby doporučuji dospělým i dětem, jak sladkovodní, tak mořské.