Aktuálníletáky.cz   

Albert supermarket, hypermarket leták : Zdraví, které chutná

Platnost od 2.1. do 15.1.


Zdraví, které chutná - strana 5










     

Zdraví, které chutná - strana 5

Speciál o zdravém životním stylu www.albert.cz ODPOLEDNÍ SVAČINA 1/2013 Odpoledne je nejlepší nespoléhat na pečivo plné bílé mouky, ale naopak si dopřát hodně vlákniny a vitaminů ze zeleniny. Do salátů můžete přidat tuňáka nebo maso. Petr HAVLÍČEK, specialista na výživu Saláty by měly být nedílnou součástí našeho jídelníčku a denně bychom měli sníst alespoň 2 porce čerstvé či dušené zeleniny. 3× lehký salát ∞ Zeleninu lze zatraktivnit nějakou vhodně připravenou zálivkou. Varoval bych ale před různými těžkými majonézovými dresinky ve velkém množství. Pro přípravu lehké a chutné zálivky 3190 postačuje kvalitní ocet, hnědý cukr či javorový sirup, špetka soli a čerstvé či sušené bylinky. Zálivka chuť zeleniny pouze podtrhuje a rozhodně by neměla být dominantní. 37,90 –15% JOGURTOVÝ DRESINK ∞ 235 g ∞ 100 g = 13,57 Kč Sal át může te doplnit kuřecím masem. 990 14,90 –33 % ZELÍ PEKINGSKÉ ∞ 1 kg 2490 36,90 –32 % SALÁT LEDOVÝ ∞ 1 ks Teplý tuňákový salát Ostrý okurkový salát Pro 4 osoby Vaření: 15 minut Příprava: 10 minut Pro 2 osoby Příprava: 15 minut Chlazení: 30 minut Do vroucí vody vsypte 650 g malých nových brambor a vařte 15 minut zcela doměkka. Mezitím smíchejte 2 lžíce bazalkového pesta se 4 lžícemi olivového oleje. Nechte důkladně okapat 175 g tuňáka v olivovém oleji a pak jej vidličkou rozdělte na jednotlivé kousky. Na poslední 3 minuty přidejte k bramborám 200 g zelených fazolek. Poté obojí sceďte a pořádně osušte. Dejte do salátové mísy. Přisypte 2 hrsti čerstvého špenátu (krásně se ohřeje od brambor a fazolí), osolte a opepřete, vmíchejte 8 cherry rajčat, přepůlených, tuňáka a pokapejte olejem s pestem. Oloupanou 1 velkou okurku nakrájejte na půlkolečka. Dejte do mísy, zasypte 1 lžičkou třtinového cukru, zastříkněte 1 lžící rýžového octa a přidejte větší špetku soli. Dejte na 30 minut do lednice. Mezitím ve velké míse smíchejte 2 lžíce sójové omáčky, 1 lžíci sezamového oleje, nastrouhaný kousek zázvoru, 2 stroužky česneku, nasekané najemno, 1 velkou červenou chilli papričku, nasekanou najemno, 2 jarní cibulky, nasekané najemno, a velkou hrst koriandrových lístků. Okurku vyndejte z lednice, osušte, přidejte do mísy a promíchejte. Nutriční hodnoty na porci: 1605 kJ, 38 g S, 21 g T, 14 g B Nutriční hodnoty na porci: 276 kJ, 10 g S, 3 g T, 2 g B Křupavé brambory se špenátem Pro 4 osoby Příprava: 15 minut Pečení: 20–30 minut 1990 23,90 Troubu předehřejte na 200 °C a udělejte krémový dresink: v nekovové míse našlehejte 2 lžíce zakysané smetany, 2 lžíce majonézy a 1 lžíci čerstvě vymačkané citronové šťávy. Na plech vysypte 1 kg brambor, pokrájených na tenká kolečka, přidejte 60 ml olivového oleje a 1 lžičku soli a dobře promíchejte, aby se všechny kousky obalily olejem, a pečte 20–30 minut dozlatova a dokřupava. Vyndejte z trouby, nechte malinko zchladnout a pak podávejte se 100 g čerstvého špenátu a 40 g najemno nastrouhaného parmazánu. Navrch dejte dresink. –16 % ZELÍ KYSANÉ BÍLÉ ∞ 500 g ∞ 1 kg = 39,80 Kč ∞ v nabídce také zelí kysané červené 500 g Nutriční hodnoty na porci: 1931 kJ, 53 g S, 27 g T, 10 g B 2390 32,90 KUKUŘICE CUKROVÁ PŘEDVAŘENÁ ∞ 2 ks 3490 49,90 –30 % 1890 29,90 –36 % 1290 –27 % 18,90 –31 % 2990 LEROS DETOX ČISTICÍ ČAJ ∞ 15–20 g ∞ 100 g = 119,50 Kč ∞ vybrané druhy 44,90 –33 % JABLKA ZELENÁ ∞ 1 kg ∞ Česká republika KAKI ∞ 1 ks TEEKANNE ZELENÝ ČAJ ∞ 35 g ∞ 100 g = 85,43 Kč ∞ vybrané druhy 5