Aktuálníletáky.cz   

Akční­ leták Kaufland : Aktuální leták Kaufland

Platnost od 20.11 .2014 do 26.11 .2014


Aktuální leták Kaufland - strana 36










     

Aktuální leták Kaufland - strana 36

ŽIVOTNÍ STYL Sedm „zdravých“ zvyků, které ve skutečnosti škodí zdraví B rzy vstávat, hodně pít či jíst lehká jídla… Všechny tyto dobré rady nejsou pro naše zdraví tak prospěšné, jak se tvrdí. Objevte sedm „zdravých“ zvyků, které ve skutečnosti zdravé nejsou, píše francouzský server Gentside. Rodiče, média a lékaři nám od dětství vštěpují stovky rad, které jsou užitečné pro naše zdraví. Věříme, že pro zdravý život je zásadní pít hodně vody, hned časně zrána pracovat a vyhýbat se slunci. Jak je to doopravdy? 1. Pít hodně vody Jeden a půl litru vody denně, ani o centilitr méně. Všichni se shodují v tom, že voda znamená život a že pro dobré zdraví je třeba pít co nejvíce. Avšak pozor: voda je sice opravdu nezbytná k našemu přežití, ale velké množství může nebezpečně snížit koncentraci soli v naší krvi. A pokud jde o plastové lahve, pak jejich chemické složení může kontaminovat vodu a narušit úroveň našich hormonů. 2. Popíjet nealkoholické koktejly Jestliže nahradíte například tradiční koktejl Mojito některým mocktailem, jak se říká nealkoholické verzi typických alkoholických nápojů, nemusí to ještě znamenat, že jste tělu prokázali službu. Tyto koktejly jsou totiž přislazovány rafinovaným cukrem, který je podle vědců stejně škodlivý jako alkohol. Chcete-li tedy zdravě popíjet a obejít se bez alkoholu, dejte přednost džusům z čerstvého ovoce před chemií. 3. Hovořit o svých problémech „Nejdůležitější je svěřovat se se svými problémy“, můžete číst v každém ženském časopise. Bohužel tato psychologická rada může mít na morálku obrácený účinek. Podle studie americké Kolumbijské univerzity může neustálé obírání se týmž problémem a jeho analyzování v kruhu přátel vyvolat úzkosti, stres a vést k depresi. Nejlepší způsob, jak se s problémem vypořádat, je soustředit se na jeho řešení. 4. Hned zrána sportovat Zajisté, pravidelná fyzická aktivita je dobrá pro zdraví. Avšak jak uznávají ti, kdo chodí o nedělích běhat, nejlepší je sportovat až během dopoledne. Expert z britské Brunelovy univerzity zjistil, že cvičíme-li hned časně zrána, můžeme si oslabit imunitní systém a vystavit se tak virovým infekcím. Nevadí, když se ráno několikrát protáhneme, ale intenzivní cvičení si ponechme na pozdější dobu. 5. Jíst „light“ pokrmy Jsou všudypřítomné a módní. Avšak konzumace potravin se sníženým či nulovým obsahem tuku je léčkou vedoucí k tomu, že tělu nedodáváme nenasycené mastné kyseliny omega-3. Tyto kyseliny, které se nacházejí třeba v tučných rybách nebo v ořeších, jsou zásadní pro fungování mozku a srdce a mohou pomáhat předcházet artritidě. 6. Jíst potravinové doplňky Vitaminy A, skupiny B, C nebo D jsou nezbytné pro naše zdraví a jejich nedostatek můžeme velmi snadno pocítit. Přesto neradíme, abyste podlehli reklamě na potravinové doplňky. Četné studie prokázaly, že příliš vysoké dávky vitaminů a minerálů, jako jsou železo, hořčík či vitamín B6, zvyšují riziko smrti u starších žen. Předávkování vitaminem E může zvýšit riziko rakoviny prostaty. Vyhněte se tedy nejrůznějším globulím. Ovoce a zelenina je to pravé! 7. Nechodit na sluníčko Milovníci bronzové pokožky se již léta děsí rakoviny kůže. Každé léto jsme zasypáváni nejrůznějšími preventivními kampaněmi a nikdo se už neodváží vystrčit nos ven, aniž by se předtím vydatně nenamazal krémem s ochranou proti slunci. Ano, chránit se před sluncem je velmi důležité, ale chcete-li se vyvarovat konzumace umělých vitaminů, pak vězte, že mírné vystavení slunečním paprskům je důležité, neboť nás chrání před nedostatkem vitaminu D. V Británii úřady doporučují strávit denně deset minut na sluníčku bez ochranného krému. ČTK Ilustrační foto: Archiv STYL