Aktuálníletáky.cz   

Kaufland leták na tento týden + příští týden : Akční ceny hypermarketu Kaufland

Platnost od 28.4 .2016 do 4.5 .2016


Akční ceny hypermarketu Kaufland - strana 30
















































     

Akční ceny hypermarketu Kaufland - strana 30

VÍM, CO JÍM Bylinkami proti jarní únavě Jaro představuje ideální období pro zlepšení stravovacích návyků a načerpání nových sil cestou správné výživy. Dobrým pomocníkem jsou bylinky. Bylinky neslouží pouze k dochucení jídel, ale obsahují mnoho důležitých látek. Zelené natě petrželky, pažitky, řeřichy, kopru, nati z celeru jsou bohaté především na vitamin C a řadu minerálních látek, zejména draslík, hořčík, vápník a železo. Některé bylinky podporují vylučování trávicích šťáv a některé druhy (majoránka, nové koření) působí antibakteriálně. Jak s bylinkami zacházet? Bylinky jsou velmi citlivé na ztráty vitaminů a minerálních látek, proto je nesekejte najemno, ale spíše trhejte na kousky a snažte se je používat v čerstvém stavu. Naučte se bylinky dávat nejen do polévek, ale sypat jimi namazaný chléb a pečivo, přidávat je do pomazánek či omáček. Bazalka Ve své původní vlasti, Indii, je velmi uctívaná, protože dodává sílu a celkově posiluje. Mimo to podporuje trávení, zvyšuje chuť k jídlu a příznivě působí na hladinu krevního cukru a krevní tlak. Čerstvými listy je možné potírat hmyzí bodnutí, a zmírnit tak svědění a zánět. Bazalka se skvěle hodí ke všemu, v čem jsou rajčata – k rajčatům s mozzarellou, rajské polévce, rajčatovému salátu. Stejně dobře ale zjemní a ochutí tvarohové pomazánky, masitá a rybí jídla, těstovinové pokrmy a zeleninové saláty. Pažitka Vyznačuje se vysokým obsahem vitaminu C, vitaminů skupiny B, vápníku a draslíku. Pažitku nikdy nevaříme, pokrmy jí ochucujeme těsně před podáváním. Nasekaná pažitka rychle ztrácí aroma, proto ji nekrájejte do zásoby. Máta Jemně nasekaná máta peprná svěže ovoní nápoje. Známým příkladem je mátový čaj, pár lístků ale dobře ovoní i obyčejnou vodu, zejména v kombinaci s citronem. Máta se vyznačuje chladivým účinkem, pomáhá při zažívacích potížích. Máta se hodí ke skopovému masu, zjemní pokrmy s lilkem, hodí se do nákypů a jídel z jednoho hrnce s hrachem, zelím nebo mrkví. www.kaufland.cz/ vimcojim ŽIVOTNÍ STYL Proč a jak jíme z nudy J ídlo může být jakýmsi rozptýlením, jestliže se nudíme nebo musíme plnit nevděčný úkol. Abychom neupadali do tohoto pokušení, naučme se rozeznávat, jaký skutečný smysl má hlad a pocit nasycení, napsal italský deník Corriere della Sera. Sledujete v  televizi nějaký nezáživný program? Dejte si pozor, abyste neměli na dosahu jídlo, zejména takové, které je bohaté na  cukry a  tuky, tedy velmi kalorické, protože by se Vám mohlo stát, že se jím budete krmit zcela nevědomky. Konzumace jídla výrazně roste, když lidé sledují nudný televizní program, zatímco v  případě, že je program zaujme, nemají potřebu po jídlu sahat. Ukázala to studie švédských vědců zveřejněná na  stránkách časopisu PLoS ONE, v  jejímž rámci byla sledována skupina mladých žen. Proč a jak může nuda přispívat ke zvýšené konzumaci, zkoumali rovněž irští a britští vědci ve své studii zveřejněné v  časopise Frontiers in Psychology. Badatelé požádali účastníky studie, aby si po  dobu jednoho týdne vedli deník, v  němž si budou zaznamenávat, kdy a jak jedli a jakou přitom měli náladu. Ukázalo se, že zvláště v případě nudy pojídali kalorická a  nepříliš zdravá jídla. Ve druhém experimentu měla jedna skupina účastníků studie splnit nudný úkol a druhá zase zábavný. Také v  tomto případě vědci konstaJIDLO tovali, že plnění nudného úkolu vyvolává touhu po  něčem k  zakousnutí, zejména více kalorickém. Jestliže však dali vědci pokusným osobám plnícím nudný úkol k ruce zdravé jídlo, například rajčata, vybíraly si tyto osoby často toto zdravější jídlo. Jinými slovy: když se nudíme, nepotřebujeme se jídlem ani tak nasytit, jako spíše nalézt rozptýlení z  nudy. Co tedy dělat, abychom se vyhnuli tomu, že budeme tělu dodávat nadbytečné kalorie? „Je to více než jasné. Musíme si uvědomit pocit nudy a  zneškodnit ho tím, že dříve, než se vrhneme na jídlo, změníme druh činnosti,“ říká docentka sociální psychologie na univerzitě v Modeně Nicoletta Cavazzová. „Za druhé bychom se měli naučit rozeznávat pocity hladu a sytosti a reagovat spíše na tyto podněty, než na stav duše. Tato schopnost rozeznávat tyto signály je často oslabena vnějšími faktory, jako je to, že máme jídlo na  dosah, nebo že jsme v  některých situacích „povinni“ jíst bez ohledu na to, zda máme chuť,“ dodává. ČTK Ilustrační foto: ČTK/PICTURE ALLIANCE/ West Coast Surfer